Selecteer een datum en bekijk alle kranten & tijdschriften:

  • Een uniek cadeau om te geven, een ervaring om te krijgen!
  • Verzending vanuit ons archief nu ook binnen 24 uur mogelijk!
  • Het meest originele relatie geschenk bij een jubileum!

Een écht historisch tijdschrift

Op zoek naar een persoonlijk en belevingsvol geschenk? Doe eens een historisch tijdschrift cadeau. Bijvoorbeeld ter gelegenheid van een verjaardag, trouwdag of jubileum. Of als relatiegeschenk. Kies voor een tijdschrift van een bepaalde datum of voor een bepaald onderwerp. Bijvoorbeeld van een geboortedag of trouwdag. Of van iemands hobby, zoals auto’s.

De kans dat u bij ons slaagt, is vrijwel 100%. In ons archief vindt u heel veel verschillende tijdschriften vanaf het jaar 1870. U ontvangt het écht originele exemplaar. Niet alleen de voorpagina, maar het volledige tijdschrift. Panorama, Story, Margriet, Libelle, Donald Duck, De Spiegel, Katholieke Illustratie … het zijn prachtige getuigen van een tijdperk. Dierbare herinneringen aan vroeger. Met onvergetelijke foto’s, reportages en verhalen. Heel bijzonder om te krijgen.

Let op: bij veel tijdschriften ontbreken de extra toevoegingen, zoals reclamefolders en extra bijlagen. De tijdschriften zelf zijn uiteraard in goede conditie.

  • Een écht historisch tijdschrift
  • Een écht historisch tijdschrift
  • Een écht historisch tijdschrift
  • Een écht historisch tijdschrift

De Volkskrant wekelijks

De Volkskrant wekelijks

Periode: 1919 - 2010

De volkskrant : orgaan van de Federatie der Diocesane RK Volks- en Werkliedenbonden in Nederland Organisatie: Federatie der Diocesane RK Volks- en Werkliedenbonden in Nederland; RK Werkliedenverbond Jaar: 1919-1925 Nummering: Jrg. 1, no. 1 (2 okt. 1919) - jrg. 6, no. 53 (31 dec. 1925) Uitgever: 's-Bosch : N.V. C.N. Teulings' Koninklijke Drukkerijen Annotatie: Vanaf 8 jan. 1925 met ondertitel : orgaan van het RK Werkliedenverbond Verschijnt wekelijks Met suppl.: De roskam Samensmelting van: De volksbanier : orgaan voor de leden van den Nederlandschen RK Volksbond, en: Het katholieke volk : orgaan van de Roomsch-Katholieke Werklieden-Organisaties in Nederland Vanaf 19 jan. 1920 ten dele voortgez. als: De volkskrant [1920-...] Voortgez. als: Het verbondsblad : de volkskrant Vanaf jrg. 2, no. 40 (6 okt. 1921) met vermelding: weekeditie Omvang: xx cm Met extra nrs.: Ons kerstnummer, Paaschnummer, Concordia jubileert [14 april 1928], Extra nummer ... [t.g.v. congres RK Werkliedenverbond, 17 juli 1931], Herdenkingsnummer der Rerum Novarum [9 mei 1931], Extra nummer ... [t.g.v. congres RK werkliedenverbond, 6 sept. 1931], Feestnr. t.g.v. 40 jr. bestaan RK werkl.ver. te Enschede [16 nov. 1929], Idem ver. te 's-Hertogenbosch [20 jan. 1933], Idem ver. te Hengelo [28 juni 1930], Ariens-nummer [15 juni 1934], Extra-uitgave gewijd aan het gezinsleven in Nederland [19 september 1959], en: Feestnr. t.g.v. ingebruikname hoofdkantoor Wibautstraat [25 sept. 1965] Ten dele voortz. van: De volkskrant : orgaan van de Federatie der Diocesane RK Volks- en Werkliedenbonden in Nederland 1941, 5 oct. - 1945, 7 mei niet verschenen Omvang: 58 cm

Bekijk aanbod »
€34,95

Paris Match

Paris Match

Periode: 1950 - 1992

Paris Match is een wekelijks in Frankrijk verschijnend geïllustreerd tijdschrift. Het werd in 1949 opgericht en staat sindsdien bekend om zijn devies Le poids des mots, le choc des photos (Het gewicht van de woorden, de schok van de foto's). Paris Match werd in 1949 opgericht door de ondernemer Jean Prouvost. De naam was deels ontleend aan de in 1938 door Prouvost overgenomen wekelijks verschijnende sportkrant Match, die hij in 1939 had omgebouwd tot een nieuwsmagazine dat nog geen jaar later, door het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in de kiem werd gesmoord. Pas in 1949 rolde het blad weer van de persen, maar nu dan onder de nieuwe naam Paris Match. Het format van de nieuwe uitgave werd afgekeken van het Amerikaanse tijdschrift Life: een combinatie van actuele informatie, reportages en exclusieve fotografie. Het eerste nummer van Paris Match verscheen op 25 maart 1949 met Winston Churchill op de cover. Paris Match was tot het einde van de jaren 50 een groot succes. Daarna begon de afzet evenwel op grond van toenemende concurrentie en de sterke opkomst van het nieuwe medium televisie onophoudelijk terug te lopen. Terwijl er in 1958 nog 800.000 exemplaren werden verkocht, was de oplage in 1975 teruggelopen tot onder de 600.000. In 1976 werd het blad overgenomen door Daniel Filipacchi, die Roger Thérond herbenoemde tot hoofdredacteur, een functie die deze al eerder, namelijk van 1962 tot 1968 had bekleed. Ditmaal echter gaf hij de teugels pas 23 jaar later, bij zijn pensionering in juli 1999, weer uit handen. De man die "Het Oog" genoemd werd, was toen 74 jaar, en Paris Match was onder zijn leiding weer aanzienlijk meer succesvol geworden, terwijl ook de oplagecijfers weer waren gegroeid. Hij werd opgevolgd door Alain Genestar. Paris Match maakt ook heden ten dage nog deel uit van de Hachette Filipacchi Médias-groep, die op zijn beurt eigendom is van Lagardère Media. De tegenwoordige oplage ligt rond de 625.000 exemplaren. [bewerken] Covers van Paris Match Paris Match staat in Frankrijk vooral ook bekend om zijn pakkende couvertures (covers). Op de website van het blad zijn alle zogenaamde "Unes" (Frans voor kopregel, titelpagina) sinds de allereerste editie van maart 1949 per muisklik op te roepen.

Bekijk aanbod »
€37,95
iDEAL bancontact Visa Mastercard Sofort Giropay Paypal